Pembuka Bicara



Bismillahhirrahmanirrahim...

Wahai Tuhanku,ilhamkanlah daku supaya tetap bersyukur akan nikmat-Mu yang Engkau kurniakan kepadaku dan kepada ibu bapaku,dan supaya aku tetap mengerjakan amal soleh yang Engkau redai dan jadikanlah sifat2 kebaikan meresap masuk ke dalam jiwa zuriat keturunanku.Sesungguhnya aku bertaubat kepada-Mu dan sesungguhnya aku daripada orang2 Islam (yang tunduk patuh kepada-Mu).


Friday, February 11, 2011

Surah al-Fatihah Mengubati Penyakit

Views
Bismillahirahmirahim....

Semoga perkongsian ini sedikit sebanyak membantu... sesungguhnya Allah Maha Berkuasa menyembuhkan sesuatu penyakit...

1. Baca Surah al-Fatihah sebanyak 40 kali pada tempat berisi air, lalu air itu diusap-usapkan pada kedua belah tangan, kedua belah kaki, muka, kepala dan seluruh badan lalu diminum.
2. Surah al-Fatihah ditulis dalam huruf-huruf terpisah lalu dileburkan dengan air suci dan diminumkan kepada pesakit, maka dengan iradah Allah SWT ia akan sembuh
3. Tulislah Surah al-Fatihah dengan huruf Arab pada tempat putih dan suci lalu dihapuskan dengan air dan diberi minum pada orang yang pelupa, maka ia akan hilang sifat pelupanya dengan izin Allah SWT.
4. Ambil sebuah tempat bersih lalu diisi air dan sedikit garam lalu dibacakan padanya Surah al-Fatihah sebanyak 7 kali lalu diberi minum pada orang yang disengat kala.
5. untuk mengubati sakit gigi dan lain-lain, letakkan jari pada tempat yang sakit lalu membaca al-Fatihah dan berdoa sebanyak 7 kali: "Ya Allah, hilangkan daripada keburukan dan kekejian yang aku dapati dengan doa Nabi-Mu yang jujur (al-Amin) dan tetap di sisi-Mu."
6. Sabda Nabi Muhammad SAW: "Barangsiapa yang ingin menyembuhkan kelemahan pandangannya (kabur/rabun) maka hendaklah dilakukan: Memandang bulan pada awal bulan, jika tidak kelihatan atau terhalang oleh awan dan lain-lain hal, lakukan pada malam kedua, juga tidak dapat, cuba pada malam ketiga atau begitu seterusnya hingga nampak kelihatan bulan itu. Apabila telah kelihatan, hendaklah ia menyapukan tangan kanannya ke mata dengan membaca al-fatihah sebanyak 10 kali."


sumber surat khabar iluvislam.
Syukran Sudi Baca..Kalau Suka, LIKE dan KOMEN..TQ ^__^

No comments :

Post a Comment

Assalamualaikum..Dah Baca? Tinggalkan Komen yer.. ^_^

Best Fren Blog .:Cik Kucing :.

Komen Terkini

Get widget here
SEGALA KANDUNGAN DALAM BLOG INI MILIK PEMILIK BLOG