Pembuka Bicara



Bismillahhirrahmanirrahim...

Wahai Tuhanku,ilhamkanlah daku supaya tetap bersyukur akan nikmat-Mu yang Engkau kurniakan kepadaku dan kepada ibu bapaku,dan supaya aku tetap mengerjakan amal soleh yang Engkau redai dan jadikanlah sifat2 kebaikan meresap masuk ke dalam jiwa zuriat keturunanku.Sesungguhnya aku bertaubat kepada-Mu dan sesungguhnya aku daripada orang2 Islam (yang tunduk patuh kepada-Mu).


Wednesday, June 20, 2012

Masanya Akan Tiba

Views



 


 

dah lama sangat tak menulis di blog nie.... hari terakhir 10 April lepas, sekarang dah 20 Jun... sibuk dengan peperiksaan akhir... hari nie Cik Hany dan kawan2 baru jer menghantar sorang kawan ke airport untuk balik ke Miri, Sarawak... sedih sangat berpisah sebab susah nak jumpa lepas nie... sorang demi sorang kawan2 Cik Hany balik dan Cik Hany tau masanya akan tiba jugak untuk Cik Hany tinggalkan bumi Labuan nie..
3 tahun di Labuan betul2 mengajar Cik Hany jadi manusia yang berdikari... banyak benda2 baru Cik Hany belajar, daripada dulu tak tau nak naik bas, sekarang boleh dah naik bas g bandar..dulu tak pandai nak bercakap, sekarang dah ada confident nak bercakap..3 tahun belajar dalam kos ekonomi kewangan antarabangsa yang betul2 mencabar...ramai kawan2 berpindah, Cik Hany cuba untuk teguh berada di kos yang diterima dan alhamdulillah akhirnya Cik Hany dah berjaya tamatkan study... tipu lah kalau cakap tak susah, haha... memang susah tapi lega sangat2 akhirnya berjaya jugak habis IJAZAH SARJANA MUDA KEWANGAN ANTARABANGSA (EKONOMI KEWANGAN ANTARABANGSA) DENGAN KEPUJIAN.. betapa besar rahmat Allah bila dihantar ke sini..kampus kecil jer, senang nak gerak pergi kuliah... macam2 orang Cik Hany jumpa dari setiap pelusuk Malaysia, 1 Malaysia.. berada dalam kampus yang kecil memudahkan kami, kenal semua orang.. dah macam satu family.... 
buat kawan2 Cik Hany:
"terima kasih sebab sudi jadi kawan hajar selama nie...susah senang kita sama2..dah macam satu family.. walau kita tak rapat, hubungan silaturrahim tetap ada, korang semua banyak mengajar hajar.. Olivia, Veanu, Nazar, Dayah dan yang laen2...terima kasih sudi berkawan dengan hajar & terima diri hajar seadanya..korang semua banyak tolong hajar, pertolongan korang x kan dilupakan..hehe..terima kasih banyak2... kenangan dengan korang x akan dilupakan... akan disimpan di ingatan selamanya... lepas nie masing2 dengan hidup sendiri, jangan lupa contact satu sama lain.. walaupun kita jauh nanti, jangan putus hubungan ya... 3 tahun dengan korang banyak suka duka..kalau rindu, tgk la gambar kenangan2 kita..hehe...terima kasih untuk segala2nya..buat ahli2 group assignment dari sem 1 - 6, maaf kalau ada yang terasa...terbad mood tiba2, termarah..terkasar bahasa... tak sengaja tu..hehe... ape2 pun 3 tahun nie memang best semuanyer....hajar pasti akan rindukan korang.... kenangan tetap di hati...hajar doakan moga kalian semua berjaya, insya Allah ada rezeki jumpa lagi kita masa konvo nanti..."  

25/06/2012...masanya akan tiba... 5 hari lagi untuk Cik Hany berada di bumi Labuan nie... entah bila lagi nak ke sini... insya Allah, masa konvo nanti kalau ada rezeki sampai la ke sini... suasana tenang, pemandangan laut depan kampus, kampus hujung Labuan, panas yang teramat sampai payung tak boleh tinggal, suasana pergi kuliah.. semua tu akan disimpan di ingatan...mengambil kembali memori2 bersama kawan2 dari mula2 sampai hingga saat sekarang untuk dibawa pulang ke Semenanjung... dan pastinya Labuan nie akan dirindui... 

**********************jumpa lagi di lain entri, insya Allah...*******************************


 
 
 
 

Syukran Sudi Baca..Kalau Suka, LIKE dan KOMEN..TQ ^__^

2 comments :

  1. Best nyer dah habis blaja...selamat pulang ke semenanjung jugak :)

    ReplyDelete
  2. @adibahfaizah hehe..memang best & rasa bangga.... maceh2.... 3 hari lagi... :)

    ReplyDelete

Assalamualaikum..Dah Baca? Tinggalkan Komen yer.. ^_^

Best Fren Blog .:Cik Kucing :.

Komen Terkini

Get widget here
SEGALA KANDUNGAN DALAM BLOG INI MILIK PEMILIK BLOG